Які результати отримують батьки після проведення діагностики за методикою РЕР-3?
Найперше і найголовніше, що потрібно запам’ятати фахівцям, які хочуть працювати з цією методикою та батькам, які звертаються за діагностикою: методика РЕР-3 використовується для розробки освітніх програм для дітей, у яких або є підозра або вже підтверджений діагноз РАС, та не може бути самостійною основою для остаточного встановлення цього діагнозу. Адже результати дитини у електронному звіті аналізуються згідно двох вибірок - нормотипової та вибірки дітей зі встановленим діагнозом РАС. І це допоможе ефективніше підібрати та скласти індивідуальну програму корекції.
Після завершення тестування з дитиною, фахівець вносить оцінки за кожне завдання до системи і отримує автоматичний електронний звіт з результатами діагностики (включно з результатами заповненого батьками/опікунами онлайн опитувальника).
Надалі за результатами фахівець пише розгорнутий наративний звіт для батьків: визначає сильні та слабкі сторони дитини, ступінь володіння певними навичками, встановлює віковий рівень розвитку цих навичок (порівнюючи з нормотиповим розвитком), аналізує дезадаптивні форми поведінки та описує як вони проявлялись конкретно у цієї дитини в процесі діагностики та взаємодії зі спеціалістом, аналізує інформацію, отриману з опитувальника батьків/опікунів.
В кінці наративного звіту фахівець повинен надати рекомендації для батьків та на основі представлених вище даних скласти власні рекомендації по організації освітньої програми для дитини. Зазвичай це список вправ, можливих варіантів ігр, завдань по сферам, що досліджувались у РЕР-3. При розробці таких рекомендацій, спеціаліст спирається на аналіз оцінок за виконання завдань (задовільно, у розвитку, незадовільно): вивчаються завдання "у розвитку" та "незадовільно" для розуміння сформованості певних навичок, а також визначаються зони розвитку, оскільки навчання має будуватися на основі вже сформованих навичок (завдання виконані на "задовільно").
Кожному фахівцю потрібно пам’ятати, що рекомендації не мають копіювати завдання з діагностики за РЕР-3. Завдання фахівців - розвивати навички у зоні розвитку, опираючись на вже сформовані та використовуючи різні вправи у арсеналі, а не навчати дитину проходити власне РЕР-3. Ось чому ми вкотре наголошуємо про те, що діагностичний матеріал не може використовуватись для корекції надалі. Про це, доречі, ми розповідали у іншій нашій статті за посиланням.