ІРЦ: Комплексна психодіагностика оцінки розвитку дітей

ЮНЕСКО визначає інклюзивне навчання як «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів через забезпечення їхньої участі в навчанні, культурних заходах і житті громади, та зменшення виключення в освіті та навчальному процесі». Тобто це такий спосіб отримання освіти, коли учні або студенти з особливими освітніми потребами навчаються в загальному освітньому середовищі за місцем свого проживання, — і це є альтернативою інтернатній системі, за якою вони утримуються та навчаються окремо від інших дітей, або домашньому та індивідуальному навчанню.

Інклюзивно-ресурсні центри (ІРЦ), що приходять на зміну ПМПК, та створюються в Україні починаючи з 2018 р. мають на меті забезпечення прав дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти.

Комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку дитини є кінцевим результатом процесу оцінювання в ІРЦ, що орієнтує фахівців центрів на визначення оптимального освітнього маршруту для кожної дитини з особливими освітніми потребами.

Основними завданнями комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини є:

  1. Визначення особливих освітніх потреб;
  2. Визначення особливостей розвитку дитини, її сильних та слабких сторін;
  3. Розробка рекомендацій з організації надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дитині, а також рекомендацій щодо освітньої програми дитини, особливостей організації освітнього середовища, потреби в індивідуальній програмі розвитку;
  4. Розробка рекомендацій щодо організації освітнього процесу дитини для адміністрації закладу освіти, педагогічних працівників, батьків або законних представників дитини.

ІРЦ проводить комплексну оцінку у таких випадках:

Giunti Psychometrics Ukraine — є правовласником, авторами українських адаптацій та розповсюджувачем психодіагностичних методик необхідних для проведення комплексної оцінки та надання рекомендацій щодо складення, виконання, коригування індивідуальних програм розвитку дітей з особливими освітніми потребами. На цьому інформаційному сайті ви можете ознайомитись із методологію оцінки, методиками які є рекомендовані для проведення оцінки в ІРЦ, інформацією щодо створення ІРЦ, реєстром сертифікованих спеціалістів.

* Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р. № 545

Замовити консультацію