Як насправді допомагає в роботі психолога діагностика інтелекту за WISC-IV ?
Як насправді допомагає в роботі психолога діагностика інтелекту за WISC-IV ?
Кожного разу, коли я проводжу діагностику, це дуже цікавий дослідницький процес, в якому ти наче Шерлок Холмс, намагаєшся зв’язати факти та висунути гіпотезу (і не одну). І от коли ви отримали результати, описали кожен субтест, зв’язали їх у купу, описали їх співвідношення та з’ясували сильні та слабкі сторони дитини, ось тоді ви можете їх використати для:
1️⃣ Статистично значуща відмінність між значенням субтестів може бути ознакою специфічних труднощів у навчанні або сигналізувати про конкретну проблему у навичках які вимагає той чи інший субтест.
2️⃣ Статистично значуща відмінність між стандартним балом IQ та показником загальних здібностей, може свідчити про наявність РДУГ, або ж специфіку обробки інформації дитиною.
3️⃣Кількість слабких сторін може вплинути на продуктивність дитини у виконанні шкільної програми.
4️⃣Оцінка наявності інтелектуальних порушень.
✅Ось конкретні випадки з моєї практики, де нам дуже допомогла саме діагностика WISC-IV:
Дитина 8 років з діагнозом «розумова відсталість» (ненавиджу це формулювання). Після тестування WISC-IV за допомогою аналізу співвідношень показників та додатково нейропсихологічної діагностики виявлено, що інтелектуально дитина здатна до засвоєння програми, але потребує спеціальної подачі матеріалу, адже наявні труднощі з обробкою вербальних інструкцій та сприймання інформації на слух.
Такий самий діагноз, але вже основні труднощі – це наявність у дитини РАС. Після тестування, був додатково проведений ADOS-2, а результати дані психіатру.
Дитина 11 років з РАС, проблеми поведінки в школі. Виявлена обдарованість у сфері вербального інтелекту. Написання історій та психотерапевтична робота допомогли їй (в якійсь мірі) впоратись з емоційними вибухами.
І ще купа різних, цікавих та захоплюючих результатів та роботи з дітьми та їх батьками.
Це інтелектуальний дефіцит? Труднощі обробки візуальної\вербальної інформації спричинені іншими порушеннями (РАС, РДУГ, дислексія, дискалькулія, дисграфія)? Чи це результат показує нам обдарованість в одній зі сфер і що з цим робити? Можливо, проблема взагалі не в інтелекті, а в поведінкових проявах дитини?
От про що йде мова на наших дводенних семінарах з WISC-IV.