гаряча лінія 044 585-44-05
Написати
нам у Viber
Написати
нам у Telegram
Найближчі
заходи та події
29

Віденська система тестування водіїв Vienna Traffic має перспективу в Україні

16 травня 2018
Віденська система тестування водіїв Vienna Traffic має перспективу в Україні

Компанія Guinti Psychometrics Ukraine представила Віденську систему тестування водіїв Vienna Traffic, що дозволяє виявити психологічні або фізичні проблеми і працювати над їх усуненням. Представник МОЗ України вважає за необхідне введення в Україні обов’язкового тестування всіх водіїв, в тому числі що знаходяться в групі ризику та професійних перевізників.

15 травня компанія Guinti Psychometrics Ukraine спільно з компанією Schuhfried (Австрія) та Центром громадського здоров’я МОЗ України провела презентацію системи психологічної атестації водіїв — Vienna Traffic. Також на презентації був присутній доктор психології транспорту Девід Брайбер (Австрія), який розповив про європейський досвід використання подібних систем.

Віденська система тестування водіїв (Vienna Traffic) була розроблена австрійською компанією Schuhfried, використовується в більш ніж 70 країнах світу та офіційно затверджена для застосування на законодавчому рівні у 16 з них. Психологічна атестація проводиться при іспиті на отримання водійських прав, для професійних водіїв, людей похилого віку, водіїв групи ризику (численні правопорушення, агресивна поведінка, зловживання алкоголем тощо) або людей з неврологічними захворюваннями. Наприклад, у Австрії, за результатами психологічних тестів більш ніж 20 % водіїв потребують корекції психологічної поведінки.

За словами доктора Девід Брайбера, згідно з науковими дослідженнями, 90 % нещасних випадків на дорозі пов’язані з людською поведінкою. «Психологічні тести дорожнього руху дозволяють оцінити придатність до водіння, а тому можуть ідентифікувати потенційно небезпечних водіїв або водіїв, непридатних до професійного водіння, — розповів він. — Тести включають оцінку когнітивних здібностей, рис особистості та навичок, що стосуються безпеки».

Фріц Майр, старший партнер компанії Schuhfried відмітив що Віденська система тестування (VTS) у першу чергу потрібна у професійних сферах — авіація, залізничні та автотранспортні перевізники, таксі та місцевий громадський транспорт. «Великі компанії з власним автопарком тестують водіїв на професійну придатність, — зазначає він, — але значна кількість водіїв власних авто у країнах ЕС також обов’язково проходять подібні тести, бо вони якраз є найбільшою групою, яка керує транспортними засобами. У Австрії, Германії наприклад, це врегульовано на законодавчому рівні».

Ганна Глембоцька, керівник відділу професійного здоров’я та травматизму Центру громадського здоров’я МОЗ України зауважила, що безпека руху залежить від низки факторів: стан доріг, справність засобу керування та стан водія. В Україні наразі існує медична та доволі поверхнева оцінка придатності до водіння. «Проводиться лише загальний огляд водія, аналіз крові — цього вочевидь недостатньо, щоб впевнитися у безпечному керуванні транспортом. Кабміном України прийнято Стратегію підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року, зокрема до кінця 2019 року на законодавчому рівні буде планується затвердження медико-психологічної оцінки кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів та створення єдиної бази даних щодо виданих медичних довідок».


В України систему тестування представляє компанія Guinti Psychometrics Ukraine («Джунти Сайкометрикс Украина»). Генеральний директор Guinti Psychometrics Ukraine Олег Бурлачук бачить у необхідності застосування психологічної атестації також важливу соціальну місію.

«У всьому світи великий бізнес використовує подібні системи при прийомі на роботу водіїв та задля контролю їх роботи, — відмітив Олег Бурлачук. — Але саме водії приватних авто частіше попадають у групи ризику. В країнах ЕС усі водії обов’язково проходять психологічне тестування при отриманні водійських прав або при частих правопорушеннях. Віденська система тестування водіїв VIENNA TRAFFIC дає можливість не тільки виявити проблему, але й корегувати поведінку, розвинути необхідні навички безпечної поведінки за кермом. Як показує досвід Європи, це дозволяє суттєво знизити кількість ДТП».