Шкільна успішність та інтелект – чому це різні поняття?
6 травня 2021
Коли ми говоримо, що дитина є успішною в школі, ми маємо на увазі її академічні досягнення. Хоча даний параметр базується на рівні загального інтелекту, вони не тотожні: різницю між шкільною успішністю та інтелектом можна прослідити, розглянувши фактори впливу:- Некоректно підібрана навчальна програма
- Відсутність індивідуального підходу
- Булінг
- Нестача інтересу з боку дитини та викладача.
Оточення і спосіб отримання інформації мають серйозний вплив на вмотивованість дитини в навчанні, допомагаючи розвинутися її здібностям чи пригнічуючи потенціал учня. Тож інтелектуальні порушення, так і само як і обдарованість однаково потребують діагностики, складання індивідуального плану навчання в школі і прийняття з боку вчителів та однокласників.
⠀
Визначення рівня інтелекту може пролити світло на загальний потенціал та здатність дитини до навчання. Як конструкція, він складається з різних пізнавальних здібностей, що дозволяють здобувати знання та розв’язувати проблеми. Здатність до сприйняття, швидкість обробки інформації, робоча пам’ять – це одні з тих компонентів, що безпосередньо впливають на рівень інтелекту.
⠀
Сучасним клініцистам та шкільним психологам доступний адаптований для України відомий світовий інструментарій, стандарт діагностики рівня інтелекту «Шкала інтелекту Векслера для дітей четвертої редакції» (WISC-IV). Методика використовується для вимірювання інтелекту у дітей віком від 6 до 16 років (власне шкільний вік) та є гарним вибором для впровадження індивідуальних освітніх умов та програми навчання.