Нематеріальна мотивація
Чи знайоме вам поняття «нематеріальна мотивація»?
Нематеріальна мотивація - це створення у співробітників внутрішніх стимулів до підвищення ефективності їх праці (тобто, коли працівників заохочують не грошима, а наприклад, похвалою, дорученням важливіших завдань). Це допомагає підвищити їхню відданість компанії при мінімальних фінансових затратах.
Кожна людина має свої потреби, цілі і цінності, тому важливо знаходити індивідуальний підхід до кожного працівника.
Щоб зрозуміти, що мотивує кожного працівника, можна провести психологічне тестування та бесідуза його результатами. МЦе допоможе з'ясувати, чого конкретно потребує кожен працівник, наприклад, більше зворотного зв'язку або складніші завдання.
Розуміння мотивації важливе не тільки для стимулювання працівників, а й для відбору кандидатів, які найкраще відповідають вимогам позиції і корпоративній культурі компанії.
Розповісти детальніше про інструмент, який дозволяє виявити фактори, які допомагають співробітникові долати перешкоди на шляху до досягнення цілей?
Сім корисних фактів про нематеріальну мотивацію співробітників:
1. Її важко створити, але легко зруйнувати. Такі фактори як страх, безпорадність, недовіра і боротьба за владу між співробітниками здатні звести нанівець усі зусилля, витрачені на мотивування співробітників.
2. Мотивація стимулює розвиток співробітників. Залучені до робочого процесу співробітники охочіше навчаються новому.
3. Мотиви не статичні. Вони змінюються протягом життя людини. На цьому етапі вас можуть більше стимулювати до роботи цікаві завдання (нематеріальний мотив), а через кілька років — розмір заробітної плати (матеріальний мотив).
4. Існує ієрархія мотивів. Згідно з А. Маслоу, мотиви людини, як і її потреби, поділяються на 5 рівнів: 1. Біологічні (харчування, здоров'я); 2. Безпека; 3. Соціальні потреби (визнання і спілкування); 4. Повага (статус, вплив, увага); 5. Розвиток (самореалізація, розвиток здібностей).
5. Під час сильних змін мотивація падає. Домогтися мотивації можна тільки якщо між продуктивністю і результатом існує зв'язок.
6. Важливо ставити цілі. Люди, які мають цілі, мотивовані більше, ніж ті, які не бачать сенсу в своїх діях. Цілі описують те, що повинно статися, а не як досягти результату.
7. Зворотний зв'язок — найважливіший канал комунікації. З його допомогою співробітник дізнається в чому він був ефективний і де припустився помилки.