гаряча лінія 044 585-44-05
Написати
нам у Viber
Написати
нам у Telegram

Інтерв’ю користувачів методик

8 грудня 2020
 

Ми підтримуємо зв'язок з нашими партнерами, користувачами методик. Тож раді поділитись невеличким інтерв'ю з навчально-реабілітаційного центру "Джерело" .


1) З якими запитами найчастіше звертаються (або можуть звертатися) до вашого центру батьки?

Психологи відділення розвитку дитини НРЦ «Джерело» можуть відповісти на наступні запити батьків:

  • скринінг розвитку дитини,
  • діагностика ознак розладів аутистичного спектра,
  • діагностика розладів дефіциту уваги та гіперактивності,
  • діагностика інтелектуальних здібностей дитини.

В НРЦ «Джерело» можна отримати оцінку розвитку дитини від 1 місяця або дорослого, виконану за міжнародними стандартами скринінгу та діагностики - CASD, ADOS, PEP-3, Leiter-3, WISC-IV, Conners-3 та BayleyScalesofInfantandToddlerDevelopment(Screening).

Діагностика ознак РАС, часто сім’ї звертаються за скеруванням лікаря (сімейний лікар, дитячий невролог, дитячий психіатр) саме на тест ADOS. Також відповідаючи на цей запит часто використовуємо CASD.

Наступним інструментом, на який часто скеровують лікарі – шкали Векслера (WISC-IV).

2) Чи результати діагностики методикою задовольняють запити клієнтів? 

Так, у нашому центрі проведення стандартизованих діагностичних інструментів у поєднанні з іншими методами оцінки (спостереження, збір анамнезу розвитку, шкали, опитувальники, інтерв’ю) дозволяють повною мірою відповісти на запит клієнта.

Відповідаючи на запит, важливим етапом є залучення батьків під час оцінки, в тому числі детальне обговорення результатів діагностики та наступних кроків для сім’ї.

На даний момент бракує стандартизованого клінічного інструмента, який дозволяє оцінити ознаки невротичних розладів у дітей (депресія, тривожний розлад, фобії, тощо).

3) Можливо у вас був "кейс" діагностики, яким ви хотіли б поділитися?

Ділимось коротким описом випадку (дані подані узагальнено, без статі та віку; особливості анамнезу та сімейної ситуації упущені).

Батьки звернулись із запитом щодо проблемної поведінки та труднощів в навчанні у дитини молодшого шкільного віку (проблеми із самоконтролем, імпульсивність, підвищена активність, балакучість, опозиційна поведінка). Для дослідження потенційних причин такої поведінки була проведена оцінка у декілька етапів: збір анамнезу розвитку дитини, тестування інтелектуальних здібностей із застосуванням шкал Векслера, оцінка ознак РДУГ (заповнення опитувальника Conners-3); використання анкет та чек-листів щодо поведінки. За результатами використання шкал Conners-3, діагностована дуже висока ймовірність наявності РДУГ. Водночас за результатами WISC-IV, рівень IQ нижче граничного показника, зі значним розкидом між індексами: показники робочої пам’яті та швидкості обробки інформації на середньо-низькому рівні, показники вербального розуміння та перцептивного мислення на екстремально низькому рівні. Тому напрямком терапевтичних втручань у роботі з поведінкою є розвиток мислення, а саме вміння аналізувати ситуацію, вміння планувати та організовувати свою поведінку (з використанням наочних матеріалів, підказок).

Паралельно були використані інші методи збору інформації щодо проявів небажаної поведінки, а саме: опитувальник домашніх ситуацій (оцінка ситуацій, де небажана поведінка виявляється найбільше; мета – визначення мішеней корекції поведінки), анкета оцінки мотивації дитини (улюблені діяльності, місця, люди, продукти, іграшки тощо), мета – пошук потенційних заохочень для підкріплення позитивних моделей поведінки. Також була використана динамічна оцінка (оцінка одночасно з втручанням) з апробацією жетонної системи заохочення, використання візуально оформлених правил поведінки. Клієнт продовжує отримувати терапевтичні послуги, використання обраних засобів на сесіях та в домашніх умовах відмічене батьками як ефективне.

Ми дякуємо за відповіді НРЦ "Джерело"!

Якщо ви бажаєте отримати консультацію за методиками, раді будемо вас проконсультувати за телефоном: 067-619-67-89