Диференціація негативних емоцій підлітками
Підлітки, які можуть точно й детально описати власні негативні емоції, менш схильні до депресії, ніж їх однолітки, які не в змозі це зробити.Це висновок нового дослідження, щодо диференціації негативних емоцій - здатності відслідковувати відмінності між негативними переживаннями та відповідно їх маркувати. Попередні дослідницькі проекти продемонстрували взаємозв’язок між депресією та низькою здатністю до диференціації негативних емоцій, однак, не з’ясовано, чи була вона низькою до її виникнення. Для науковців дане питання виявилось на кшталт одвічної дилеми: що з’явилося першим курка чи яйце? Тобто підлітки, у яких виявлено депресивні симптоми початково мають низьку здатність до диференціації, чи її рівень став нижче внаслідок пригніченого стану? Дослідниками виявлено, що у підлітків, які не можуть диференціювати негативні емоції, більша вірогідність появи депресивних симптомів, внаслідок переживання стресових подій. А ті, що мають високий рівень диференціації, краще справляються з емоційними та поведінковими проявами пережитого стресу, внаслідок чого знижується ймовірність появи ознак клінічної депресії згодом. Використання таких фраз, як «Я відчуваю себе роздратованим», «Я фрустрований» або «Мені соромно» замість узагальненого «Мені погано», дає змогу попередити появу депресивної симптоматики внаслідок переживання стресових станів» - Ліза Старр, доцент кафедри психології Рочестерського університету.