Де найчастіше використовується методика WISC-IV?
WISC-IV (Шкала інтелекту Векслера для дітей — IV) — стандартизована методика для вимірювання інтелекту у дітей віком від 6 до 16 років.
WISC-IV складається з 10 субтестів, які оцінюють різні аспекти інтелекту, такі як вербальне розуміння, перцептивне мислення, робочу пам’ять та швидкість обробки інформації . Оцінка (індекси) кожного з субтестів допомагає визначити загальний інтелектуальний рівень дитини, виражений у показнику “Загальний бал (IQ)”.
WISC-IV є надійним інструментом для визначення інтелектуального рівня дітей та підлітків, який допомагає батькам і вчителям краще розуміти особливості мислення та поведінки дитини. Крім того, він є корисним інструментом для клінічних психологів та психіатрів для додаткового аналізу: не тільки визначення рівня інтелекту, але і виявлення наявних психологічних проблем у дітей, таких як можливий РДУГ, тривожні розлади тощо; побудова гіпотез і пошук причин шкільної неуспішності при високих показниках тестування. .
Де найчастіше використовується методика?
Методика WISC-IV надає спеціалісту результати об’єктивного оцінювання інтелекту й дані щодо його відповідності віковим нормам, на противагу суб’єктивній оцінці шкільного психолога, батьків, вчителів. Наразі методика успішно використовується в закладах медичного спрямування (психоневрологічних лікарнях, медичних центрах та клінічних лікарнях), в навчально-реабілітаційних центрах, психологічних діагностичних центрах, центрах комплексної реабілітації, корекційних центрах, які працюють з дітьми шкільного віку (адже досить частим запитом від батьків до фахівців таких центрів може бути як діагностика інтелекту в загальному, так і допомога в пошуку причин конфліктів в школі, власне шкільної неуспішності).
Світова практика свідчить, що здебільшого саме заклад освіти виявляє існування труднощів, які стримують розвиток дитини й ускладнюють процес навчання. Наразі в Україні WISC-IV використовують приватні школи, що надає таким закладам можливість створювати програму індивідуального розвитку дитини. Віримо, що в майбутньому методика все частіше буде використовуватись безпосередньо у школах, що забезпечить створення психологічного комфорту як для кожної дитини, так і для класу; розуміння здібностей кожної дитини та її здатності навчатися; наукове обґрунтування для прийняття освітніх рішень та при комунікації з батьками/опікунами.