Переваги тестування

Поведінка кожного водія є важливим фактором дорожньої безпеки.

Статистика нещасних випадків у Німеччині за останні 20 років свідчить про те, що кількість загиблих у дорожньо-транспортних пригодах значно зменшилась внаслідок таких технічних вдосконалень, як подушки безпеки та зони деформації, а також поліпшення швидкості та якості медичного обслуговування потерпілих на місці аварії.

У 1991 році внаслідок ДТП у Німеччині загинуло 11,300 людей, однак до 2011 року цей показник знизився на 68 %, до 3,684. Однак, кількість ДТП за даний період залишалась практично незмінною: у 1991 році було зареєстровано 2,311,466 нещасних випадків, а у 2010–2,411,271 (Bundesanstalt für Straßenwesen) 1.

Це свідчить про те, що технічні вдосконалення майже не впливають на частоту виникнення ДТП. Оскільки 90 % нещасних випадків трапляються внаслідок людської помилки (Smiley & Brookhuis) 2, попередження виникнення ДТП має зосереджуватись на водієві.

Саме тут система тестування Vienna TRAFFIC стає в нагоді: вона слугує для виявлення водіїв, що знаходяться у зоні високого ризику. Таким чином, психологічне тестування дорожнього руху виступає засобом попередження нещасних випадків на рівні окремих індивідів. Тест є справедливим для кожної людини, оскільки кожен оцінюється індивідуально, та є надійним, тому що має стандартизовані критерії оцінювання.

Безпека на дорозі є складним явищем, що охоплює багато різних факторів. Не можливо розглядати кожен фактор окремо. Ось чому існує так мало наукових досліджень конкретного впливу психологічного оцінювання дорожнього руху на дорожню безпеку. Однак, Schade (2005) дає вказівку на актуальність психологічного оцінювання дорожнього руху. Спираючись на його дані, можна створити наступну діаграму:

На діаграмі показано, який відсоток правопорушень спричинено яким відсодком водіїв.На діаграмі показано, який відсоток правопорушень спричинено яким відсодком водіїв.

Одразу видно, як нерівномірно розподілено число злочинів серед числа водіїв. За більшість правопорушень несе відповідальність порівняно невелика кількість водіїв. Наприклад, лише 11 % водіїв здійснюють 40 % правопорушень (правопорушення внаслідок небезпечного водіння та/або невиконання правил дорожнього руху). У випадку професійних водіїв з підвищеною відповідальністю, особливо важливим є визначити будь-які порушення, пов’язані з керуванням автомобілем, та перевірити здатність дотримуватися правил дорожнього руху та адаптуватися до ситуації на дорозі. Реабілітація або вилучення водійських прав у водіїв, поведінка яких не відповідає вимогам, таким чином, сприяє підвищенню дорожньої безпеки.

Система тестування Vienna TRAFFIC забезпечує спеціаліста надійним, об’єктивним і дієвим інструментом для визначення придатності до керування транспортним засобом. Законодавча влада має забезпечити максимальне використання потенційних переваг психологічної оцінювання дорожнього руху. Найбільшим здобутком психологічного оцінювання та отриманих з його допомогою даних буде зменшення кількості дорожньо-транспортних пригод та підвищення безпеки на дорогах.