PEP-3 Психоосвітній профіль за методикою ТЕАССН
«Психоосвітній профіль: індивідуалізоване психоосвітнє оцінювання дітей із розладами аутистичного спектра за методикою ТЕАССН» (РЕР-3) — методика, що дозволяє оцінити сукупність нерівномірно представлених сильних і слабких з погляду навчання сторін дитини, характерних для розладів аутистичного спектра та пов’язаних із ним порушень розвитку.
Авторські права | Pro-ed (USA) |
Автори | Ерік Шоплер, Маргарет Д. Ленсінг, Роберт Джей Райхлер, Лі М. Маркус |
Вік | 2–7,5 років |
Структура | 2 частини — опитувальник для батьків/опікунів (3 субтести), завдання в ігровій формі для дитини (10 субтестів) |
Тривалість | 60–90 хвилин |
Вибірка в Україні | |
Видання в Україні | 2018 |
Вартість
Стартовий комплект PEP-3 Друкована продукція + стимульні матеріали + паперові та онлайн бланки для проведення 10 діагностувань. Вартість вказана з ПДВ включно. | 113 000 грн. |
Центри для проходження діагностування
- Центр психологічної діагностики та когнітивної реабілітації «NeuroFlex» (Київ)
- Благодійна організація «Школа-Сходинки» (Київ)
- Медична мережа Добробут (Київ)
- Центр Стимуляції Мозку (Київ)
-
Навчально-реабілітаційний центр «Джерело» (Львів)
-
Західноукраїнський спеціалізований дитячий медичний центр (Львів)
- Медичний центр "Превеншн" (Ужгород)
- Комунальне некомерційне підприємство «Тернопільська обласна комунальна клінічна психоневрологічна лікарня» Тернопільської обласної ради (Тернопіль)
- Комунальне підприємство «Центр психічного здоров‘я населення» Рівненської обласної ради. Тел. (0362)63-26-09, (Рівненська обл.)
«Психоосвітній профіль: індивідуалізоване психоосвітнє оцінювання дітей із розладами аутистичного спектра за методикою ТЕАССН» (РЕР-3) був розроблений для оцінювання сукупності нерівномірно представлених сильних і слабких з погляду навчання сторін дитини, характерних для розладів аутистичного спектра та пов’язаних із ним порушень розвитку. РЕР-3 дає можливість визначити рівень розвитку навичок і надає інформацію для постановки діагнозу та визначення ступеня тяжкості відхилення. Дані оцінювання надходять із двох важливих джерел, які доповнюють одне одного. З одного боку, це стандартизована, орієнтована на вікову норму шкала, розроблена для оцінювання розвитку моторних навичок і навичок комунікації, а також наявності дезадаптивних форм поведінки у дітей із РАС або іншими первазивними порушеннями розвитку (ППР), а також при підозрі на наявність цих станів. Другим джерелом даних є отримання інформації від батьків або законних представників неформальним способом.
PEP-3 розроблено на допомогу вчителям для визначення належності дитини до діагностичної групи (РАС або інше ППР), а також при складанні для неї освітньої програми.
Цілі РЕР-3:
- визначення сильних і слабких сторін кожної дитини, які можуть бути враховані при складанні індивідуального плану навчання,
- збір інформації для підтвердження діагнозу,
- встановлення рівня розвитку/адаптації,
- використання в дослідницькій діяльності для вивчення ефективності навчання,
- оцінювання ефекту педагогічного та клінічного втручання,
- може застосовуватися дослідниками в лонгітюдних дослідженнях для відстеження зміни освітнього профілю дитини в часі, а також динаміки дезадаптивних форм поведінки.
ТЕАССН стала першою програмою, яка визнала провідну роль батьків у ефективній взаємодії з фахівцями, встановила, що РАС є не емоційними розладами, а порушеннями, які мають нейробіологічне походження; і, нарешті, показала, що найбільш успішне навчання дітей із РАС відбувається в загальноосвітніх школах із застосуванням структурованих програм, що спираються на сильні сторони кожної дитини в навичках навчання і процесах обробки візуальної інформації.
Було доведено, що навчання в таких школах є набагато ефективнішим, ніж поширена до цього практика утримування дітей у психіатричних закладах.
Переваги PEP-3:
- містить велику кількість невербальних завдань,
- передбачає гнучкі процедури проведення оцінювання,
- включає завдання, виконання яких не обмежено у часі,
- містить конкретні матеріали, цікаві навіть для дітей із вираженими порушеннями,
- розбитий на кілька рівнів розвитку, що дозволяє всім обстежуваним отримувати успішні результати,
- включає розмовні завдання, відокремлені від інших функціональних областей, що дозволяє тестувати і навчати практично всіх дітей із РАС,
- об’єднує останні дані досліджень з РАС, що є необхідним для складання діагностичних рекомендацій і приписів для планування ефективної індивідуальної корекції поведінки і розробки освітніх програм,
- містить нормативні дані щодо групи дітей із розладами аутистичного спектра, які порівнюються з даними щодо групи дітей, розвиток яких відповідає нормі (єдиний наразі тест, що містить подібні дані),
- дозволяє з високим ступенем надійності клінічно оцінити здібності дитини.