Тест мотиваційних орієнтацій
Тест мотиваційних орієнтацій (ТОМ) — це опитувальник, розроблений з метою вимірювання тенденцій мотиваційної сфери особистості в професійних умовах, який спрямований на вимірювання чотирьох мотиваційних орієнтацій: на досягнення, новизну, лідерство і стосунки.
Тест мотиваційних орієнтацій може використовуватися в якості самостійного інструмента або в поєднанні з інтерв'ю для оцінювання потенціалу працівника, прогнозування подальшого розвитку кар'єри та дослідження рівня зацікавленості в професійних цілях. Опитувальник легко заповнюється за 10-15 хвилин — за цей час можна легко протестувати велику кількість людей. ТОМ сприяє:
- Відбору кандидатів, найбільш придатних до типу корпоративної культури організації;
- Входженню нового співробітника в групу;
- Прогнозування потенційних конфліктів і дисгармонії при ротації персоналу з однієї групи в іншу
Про що говорять його шкали?
Орієнтація на досягнення
- Віддає перевагу «простим» завданням, які не вимагають відповідальності і напруги
- Уникнення різного роду випробувань через страх провалу
- Погана орієнтація в пріоритетах
- Складність в плануванні діяльності
Орієнтація на новизну
- Віддає перевагу старим схемам і методам
- Насторожене ставлення до змін
- Уникнення невизначених і/або нових ситуацій
Орієнтація на лідерство
- Байдужість до керівних або контролюючих позицій
- Уникнення організаторської діяльності
- Прагнення не виділятися під час групової взаємодії
Орієнтація на стосунки
- Низька зацікавленість в дружніх відносинах на роботі
- Низька залученість до міжособистісної неформальної комунікації в колективі
Шкала соціальної бажаності
Оскільки цей опитувальник вимірює мотиваційні орієнтації за допомогою методу самозвіту, респонденти можуть давати соціально бажані відповіді. З огляду на це, автори методики розробили спеціальну шкалу соціальної бажаності, мета якої контролювати таку тенденцію. Завдяки цьому цей опитувальник можна використовувати як для оцінювання співробітників, так і в умовах конкурсного відбору.
Загальна інформація
Автори: Лаура Боргоні, Лаура Петіта, Клаудіо Барбаранеллі (2007)
Адаптація для України: Леонід Бурлачук, Христина Рахубовська (2010)
Кількість загальних шкал: 5 (чотири загальні шкали та шкала соціальної бажаності)
Час тестування: 10–15 хвилин
Кількість питань: 70
Вартість |
грн, з ПДВ включно |
---|---|
1 онлайн тестування (доступ до тестування для одного клієнта з опрацюванням результатів) Придбати тестування може виключно спеціаліст з психологічною освітою або HR для компанії. Вартість вказана з ПДВ включно. |
780, 00 |