гаряча лінія 044 585-44-05
Написати
нам у Viber
Написати
нам у Telegram

Шкільна успішність та інтелект – чому це різні поняття?

6 травня 2021
Коли ми говоримо, що дитина є успішною в школі, ми маємо на увазі її академічні досягнення. Хоча даний параметр базується на рівні загального інтелекту, вони не тотожні: різницю між шкільною успішністю та інтелектом можна прослідити, розглянувши фактори впливу:
  • Некоректно підібрана навчальна програма
  • Відсутність індивідуального підходу
  • Булінг чи звичайна нудьга
  • Нестача інтересу з боку дитини та викладача.

Оточення і спосіб отримання інформації мають серйозний вплив на вмотивованість дитини в навчанні, допомагаючи розвинутися її здібностям чи пригнічуючи потенціал учня. Тож інтелектуальні порушення, так і само як і обдарованість однаково потребують діагностики, складання індивідуального плану навчання в школі і прийняття з боку вчителів та однокласників.

Визначення рівня інтелекту може пролити світло на загальний потенціал та здатність дитини до навчання. Як конструкція, він складається з різних пізнавальних здібностей, що дозволяють здобувати знання та розв’язувати проблеми. Здатність до сприйняття, швидкість обробки інформації, робоча пам’ять – це одні з тих компонентів, що безпосередньо впливають на рівень інтелекту.

Сучасним клініцистам та шкільним психологам доступний адаптований для України відомий світовий інструментарій, стандарт діагностики рівня інтелекту «Шкала інтелекту Векслера для дітей четвертої редакції» (WISC-IV). Методика використовується для вимірювання інтелекту у дітей віком від 6 до 16 років (власне шкільний вік) та є гарним вибором для впровадження індивідуальних освітніх умов та програми навчання.