гаряча лінія 044 585-44-05
Написати
нам у Viber
Написати
нам у Telegram

Процес проведення діагностики інтелекту за методикою WISC-IV

25 листопада 2022

Процес діагностики за методикою WISC-IV відбувається зі сертифікованим спеціалістом очно, адже дитина має взаємодіяти зі стимульними матеріалами. Важливо, аби респондент не був виснаженим вже на початку тестування.

Час на проходження WISC-IV відрізняється в залежності від віку, в середньому це 90 хвилин.

Методика чітко структурована за порядком субтестів, адже вони логічно та послідовно змінюють вид діяльності, а, отже, дитина менше втомлюється та не втрачає інтерес, має можливість переключатися між різними завданнями. Наприклад, між субтестом індексу перцептивного мислення на субтест індексу вербального розуміння, а потім - завдання з індексу робочої пам’яті і так далі.

В ході діагностики фахівець перед кожним субтестом надає дитині зрозумілі інструкції, що прописані у керівництві, до кожного субтесту є тренувальні завдання, з можливістю додаткових запитань і підказок, що допоможе закріпити інструкцію та побачити чи були зрозумілі завдання.

Після завершення тестування, фахівець отримує автоматичний електронний звіт за результатами діагностики. Тобто, психологу не потрібно додатково витрачати час на побудову графіків, шкал та підрахунок балів - все відбувається завдяки програмному забезпеченню. Надалі за результатами спеціаліст пише розгорнутий наративний звіт для батьків, а також прописує власні рекомендації.

Нагадуємо, що методика використовується для дітей віком від 6 до 16 років. Оцінює здібності та потенціал (текучий інтелект), а також набуті знання і навички (кристалізований інтелект) дитини. Вимірює вербальний інтелект, сприйняття і мислення, швидкість обробки інформації, робочу пам’ять. Діагностує як інтелектуальні порушення, так і обдарованість. Використовується не тільки в якості тесту інтелекту, але і як клінічний інструмент та основа для побудови програм роботи з дитиною.