гаряча лінія 044 585-44-05
Написати
нам у Viber
Написати
нам у Telegram

Про класифікатор DSM-V

2 лютого 2024

Класифікатор DSM-V: чим корисний для спеціалістів⬇️

Діагностичне та статистичне керівництво з психічних розладів (DSM-5), розроблене Американською психіатричною асоціацією (APA). Посібник, яким користуються клініцисти, психологи, психіатри та урядовці з охорони здоров’я в США. Він містить реєстри і опис психіатричних діагнозів, аналогічні керівництвам Міжнародного класифікатора хвороб (МКХ).

При розробці оновлення науковці розширили спектр нових розладів. Варто зазначити, що з одного боку, вони дозволяють покращити діагностику, а з іншого уникнути стигматизацію щодо діагнозу. У оновленому, п‘ятому виданні змінено та уточнено назви та симптоми багатьох відомих психічних розладів.

?Нова група розладів «Порушення нейророзвитку» стала найбільшою інновацією у DSM п’ятого перегляду. Ця категорія сформувалась виходячи із загальних для цієї групи нейробіологічних особливостей. Ці розлади характеризуються затримкою чи відхиленнями у розвитку мозку, що впливають на клінічний фенотип, такі як наприклад РДУГ, розлади формування шкільних навичок, інтелектуальна недостатність та РАС.

Тяжкість розладу у DSM-5 визначається не за рівнем IQ, а за рівнем адаптивного функціонування. Розлади мовлення увійшли в нову категорію «розлади соціальної комунікації», де частина симптомів співпадає з РАС. Категорія «Розлад аутистичного спектра» з’являється на заміну окремим категоріям такі як «дезінтегративний розлад дитячого віку», «синдром Аспергера», «аутичний розлад» чи «неуточнені первазивні порушення розвитку» (всі вони припиняють своє існування у якості самостійних діагнозів).

З нових методологічних позицій РАС та РДУГ можна розглядати як єдиний спектр розладів, пов’язаних з порушенням розвитку ЦНС:

?РДУГ – порушення нейророзвитку лобних відділів мозку та мезокортикальних трактів.

?РАС – порушення нейророзвитку мозку в цілому.
Виокремлення групи «порушення нейророзвитку» спирається на результати сучасних нейровізуалізаційних досліджень мозку, що демонструють нам затримки в дозріванні кори головного мозку.