гаряча лінія 044 585-44-05
Написати
нам у Viber
Написати
нам у Telegram

Практика при онлайн навчанні - чи складно це?

14 червня 2023

Своїми спостереженнями за навчальними процесами поділилась наша організаторка семінарів - Анжеліка Правник.

"Найостаннішими нашими курсами, які ми перевели в онлайн формат були такі складні за проведенням методики як WISC-IV, Leiter-3 та ADOS-2. Мені особисто здавалось, що це неможливо, адже основна перешкода - це організація практичної частини. Як не просто забезпечити ту ж якість, а дати більше? Як закріпити процедуру проведення методик, щоб фахівці нічого не пропустили, не забули та потім могли самостійно відтворити вдома, без допомоги тренерки поруч? В мене було безліч сумнівів щодо можливої такої організації: за часи пандемії ми так і не змогли запустити ці курси онлайн. Але особливо гостра потреба у використанні цих методик фахівцями при роботі з переселенцями чи біженцями з України - змінила мої сумніви на усвідомлення важливості онлайн навчань саме зараз. Разом з тренеркою Марією розробили нову структуру, продумали можливі труднощі та їх вирішення, а у WISC-IV взагалі записали та змонтували нове відео з проведення діагностики з дитиною.

Одним із необхідних кроків було роздроблення курсу у часі. Якщо наприклад, очне навчання тривало два дні, де перший день - теорія та показ завдань, а другий - практика та розбір інтерпретації, то в онлайн форматах було перероблено саму структуру. Основний акцент - це час на виконання домашніх завдань та освоєння теорії. Тепер ми даємо час на обробку всієї тієї інформації, що надходить. Це надзвичайно цінно і цього багатьом не вистачало в дводенних семінарах. Адже швидкість обробки інформації та навчальні стратегії у всіх різні; тож комусь необхідно трохи більше часу, комусь - можливість тричі повторити. Після онлайн зустрічі, де тренерка детально показує як проводити кожен субтест методики є закріплення цього процесу у вигляді відео проведеної повністю діагностики. Саме це ми надаємо для виконання домашнього завдання - ще раз переглянути, закріпити процес та спробувати попрактикуватись самому необмежену кількість разів на родичах, друзях, колегах. За цей час хтось може протестувати одну людину, назбирати питань до тренерки та відпочивати (як це було на очних семінарах), а комусь необхідно зробити декілька проб, щоб вкласти послідовність процесу, декілька разів переглянути відео реальної діагностики, мати можливість зупинити його, записати важливі моменти. Саме таким чином ми можемо забезпечити кожному учаснику навчання - варіативність дій та вибору стратегій.

Але що важливо, і на що ми обов'язково наголошуємо при старті навчання - це наявність методики, щоб мати фізичний доступ до стимульних матеріалів. Бо без цього повноцінної практики (після якої буде безліч питань до тренерки) не відбудеться. Просто переглянувши відео - це буде теж інформативно, але тільки доторкнувшись до матеріалів методики - відбувається справжня магія.”