Сучасна психологічна діагностика в школі
Назад до Giunti Psychometrics

Адаптація та психологічна готовність дитини до школи

Діагностичну оцінку рівня загального психологічного функціонування дитини можна провести на основі тестування наступних здібностей, які завжди приймають участь у навчанні та опосередковують його:

Процес індивідуальної адаптації дитини до шкільних умов також оцінюється на основі інформації про емоційне та соціальне функціонування дитини:

Такі загальні психосоціальні фактори приймають участь у всьому процесі навчання, тому будь-який з них впливатиме на успішність дитини в школі.

Окрему групу факторів оцінки шкільної адаптації та успішності становлять шкільні навички читання, письма, математичних здібностей, а також якості, що їх забезпечують:

Під час шкільної діагностики окрім перерахованих вище характеристик, також важливо враховувати стиль навчання школяра, спосіб його пізнання та засвоєння інформації. Це пов’язане з умінням вчитися навчатись та особистою автономією й оцінюється на базі інформації про навчальні звички та стратегії роботи, тощо.

Такий комплексний підхід забезпечує точне виявлення можливих труднощів в навчанні дитини та напрямків заходів необхідної корекції чи областей, що потребують уваги педагогів або психологів.